måndag 20 juni 2011

Time to say goodbye.....

Som en del kanske har hört, så har jag efter sjutton år på Furulidsskolan beslutat mig för att sluta (innan jag blir en inventarie).
Jag kom som nyutexad förskollärare hit i augusti 1994, vilket betyder att jag tillbringat nästan halva mitt liv här:)

Furulid är en fantastisk skola, med en mysighet och litenhet som är få skolor förunnat!!!
Här har jag lärt känna några av mina bästa vänner, haft hand om mängder av fantastiska barn och samarbetat med lika många fantastiska föräldrar.
Det har varit otroligt givande år, där jag har lärt mig massor, om allt mellan himmel och jord.
Jag har också varit med om F-3, F-2, F-1, 2-3 och nu åldershomogent. Man kan lugnt säga att de pedagogiska vindarna skiftat.
Som pedagog är det en fröjd att nu få möta sina första elever som nyblivna föräldrar och eftersom jag har "hästminne" (det kan mina kollegor intyga) så minns jag vartenda en:)

Jag känner att det är dags att röra på sig för att kunna fortsätta utvecklas och hitta andra mål i livet.
Efter sommaren kommer jag att börja arbeta på Toråsskolan, något som jag ser framemot.

Med detta inlägg vill jag tacka er alla för det gångna året och jag önskar er all lycka i framtiden!

Vi ses på Kungsmässan;)

Många kramisar från Malin

3 kommentarer:

Anonym sa...

Givetvis önskar vi Dig all lycka också...
Och som jag sa till Dig så är det lite okej att du slutar iom att Du ändå inte skulle kunna "följa med" våra barn. ;)
Hade gärna haft kvar Dig på skolan, Du är en härlig positiv kraft!

Kramar från Viktoria och Magnus.

Anneli Nyström sa...

Va! Ska du sluta, det hade jag ingen aning om.... Snyft.. Otroligt tråkigt för oss, och för Furulidskolan....Men Grattis till Torås som får dig!! :-) Du har varit en fantastiskt lärare och båda våra barn älskar dig! Vi kommer sakna dig. Många, många Lycka till!.. "Mot framtiden - och vidare!" ;-) Massvis av kramar från Anneli, Emilia, Kajsa och Markus Nyström

Om Pelikanen sa...

Tackar för de värmande orden!
Kramisar Malin